To je razlog, zakaj Lauda Air vozi Ryanairove linije

Marsikdo se je že znašel v situaciji, ko je na letališču čakal na let Ryanaira, nato pa ga je presenetil napis Lauda Europe ali Lauda Air na letalu, ki ga je odpeljalo na cilj. Na vozovnici piše Ryanair, a ime letalske družbe na trupu je drugo. Za številne potnike je to zmeda, ki se ponavlja iz leta v leto.

Na prvi pogled se zdi, kot da gre za partnerstvo dveh različnih prevoznikov. V resnici pa ima vse skupaj precej preprosto razlago, ki sega v strategijo največjega nizkocenovnega letalskega prevoznika v Evropi. Ryanair namreč že več let uporablja mrežo povezanih podjetij, s katerimi optimizira svoje poslovanje, vzdrževanje in delovno zakonodajo v različnih državah.

Zgodba Lauda Air in nastanek blagovne znamke

Ime Lauda Air je poznano že desetletja. Ustanovil ga je legendarni avstrijski dirkač in pilot Niki Lauda, ki je želel ponuditi kakovostne lete iz Dunaja po dostopnih cenah. Podjetje je začelo delovati leta 1979 in postopoma postalo ena izmed priljubljenih avstrijskih blagovnih znamk v letalstvu.

Po številnih poslovnih spremembah je prvotno družbo Lauda Air prevzela Austrian Airlines, kasneje pa je Niki Lauda ustanovil novo podjetje Niki, ki je prav tako postalo del širšega evropskega letalskega prostora. Po stečaju družbe Niki je leta 2018 Ryanair prevzel del flote in osebja ter ustanovil novo podjetje LaudaMotion, kasneje preimenovano v Lauda Europe.

Tako se je Lauda kot znamka vrnila na nebo, tokrat pod okriljem Ryanair Holdinga, kamor spadajo še Buzz, Malta Air in Ryanair DAC.

Lauda Air
Lauda Air

Zakaj Ryanair uporablja več različnih imen?

Na prvi pogled bi se zdelo smiselno, da bi Ryanair vse lete izvajal pod eno blagovno znamko. Vendar se letalski posli pogosto prilagajajo pravilom posameznih držav in zakonodajam, ki določajo pogoje za registracijo letal, zaposlovanje posadk in plačevanje davkov.

Ryanair je zato oblikoval sistem več operativnih družb, ki delujejo pod skupnim lastništvom, vendar s svojimi licencami in ekipami.

  • Ryanair DAC ima sedež na Irskem in upravlja večino letov v zahodni Evropi
  • Malta Air pokriva destinacije v južni Evropi in severni Afriki
  • Buzz deluje predvsem iz Poljske in oskrbuje srednjo ter vzhodno Evropo
  • Lauda Europe ima sedež na Malti, vendar se večinoma osredotoča na baze v Avstriji, Nemčiji in Italiji

Ta razpršena struktura omogoča Ryanairu večjo prožnost. Lauda Europe, čeprav formalno malteško podjetje, ohranja avstrijsko identiteto in ime, ki v srednji Evropi še vedno zveni prepoznavno.

Kaj pomeni za potnike?

Za potnike razlika med Ryanair in Lauda Europe običajno nima praktičnih posledic. Letalska karta, prodana prek spletne strani Ryanaira, ostane enaka, ne glede na to, katero hčerinsko podjetje dejansko opravi let. Cene, pogoji in ročna prtljaga so popolnoma enaki.

Edina opazna razlika je barva letala in napis na trupu. Namesto modro rumene Ryanair podobe ima Lauda Air prepoznavno belo rdečo kombinacijo z velikim napisom LAUDA ob strani.

V kabini so navadno posadke mešane – mnogi člani govorijo angleško, nemško ali italijansko, saj Lauda Europe zaposluje posadke iz več držav.

Za potnika to pomeni le eno: letal bo znotraj Ryanair sistema, a pod drugo operativno licenco.

Prednosti takega poslovnega modela

Ryanair je eden redkih prevoznikov, ki je v Evropi ustvaril mrežo povezanih podjetij s skupnim zaledjem. Sistem deluje podobno kot avtomobilske znamke v okviru enega koncerna.

Tovrsten model prinaša več prednosti:

  • Prilagodljivost delovanja: družba lahko lažje odpira ali zapira baze v različnih državah brez večjih birokratskih ovir.
  • Optimizacija stroškov: posamezne hčerinske družbe poslujejo v državah z ugodnejšimi davčnimi pogoji ali nižjimi stroški dela.
  • Ohranjanje lokalne identitete: blagovne znamke, kot je Lauda, imajo močan regionalni ugled, kar olajša trženje in prodajo.

Tako Ryanair ohranja enoten sistem prodaje in vzdrževanja, hkrati pa ima pravno in operativno prilagodljivost, ki jo potrebuje v zahtevnem letalskem okolju.

Lauda Air je del širše zgodbe

Ime Lauda ima med avstrijskimi letalskimi navdušenci še vedno poseben pomen. Mnogi se spomnijo obdobja, ko je bila Lauda Air sinonim za kakovostne lete iz Dunaja v Bangkok, Sydney ali New York. V tistem času je bil Niki Lauda ena redkih osebnosti, ki je uspešno premostila svet športa in letalstva.

Ryanair je ob prevzemu Laude izkoristil prepoznavnost imena, vendar se je poslovni model spremenil. Lauda Europe ne leti več na dolgih progah, ampak se osredotoča na kratke in srednje evropske povezave – prav tako kot matični Ryanair.

Na letalih Lauda Europe boste danes našli iste sedeže, enako politiko prtljage in enak način rezervacij kot pri Ryanairu. Edina razlika je v tem, da kabinska posadka pogosto pozdravi potnike tudi v nemščini ali italijanščini, odvisno od baze, iz katere letijo.

Kako deluje flota in posadke?

Flota Lauda Europe je sestavljena predvsem iz Airbusov A320, medtem ko Ryanair uporablja Boinge 737-800. To pomeni, da se Lauda Europe nekoliko razlikuje po tehnični opremi, a Ryanair tako pridobiva širšo floto in dodatno fleksibilnost pri razporejanju letov.

Airbusi so pogosto nameščeni na letališčih, kjer ima Lauda tradicijo – Dunaj, Zagreb, Zadar (samo poleti), Palma de Mallorca in še nekaj manjših baz.

Letalske posadke so formalno zaposlene pri Lauda Europe, vendar delujejo po standardih Ryanair Group. To pomeni skupna pravila letenja, enotne uniforme in usklajeno usposabljanje.

Odzivi javnosti in potnikov

Mnenja o Lauda Europe so med potniki različna. Nekateri menijo, da je raznolikost v imenu zanimiva in daje letalski mreži občutek širine, drugi pa se sprašujejo, ali gre za prikrito spremembo, ki bi morala biti bolj jasno označena.

Evropska letalska agencija (EASA) pa navaja, da so tovrstne strukture v letalstvu povsem običajne. Enako počnejo tudi druge velike družbe, kot sta Lufthansa ali Air France, ki uporabljata različne podružnice (Eurowings, Transavia, CityLine).

Za potnika je ključno, da let opravlja družba z ustrezno licenco in varnostnimi standardi, kar v primeru Ryanair Group velja za vse njene blagovne znamke.

Kako prepoznati, kdo dejansko opravlja let?

Na vsaki letalski karti je naveden operativni prevoznik, kar pomeni, katero podjetje dejansko izvaja let. Če je zapisano Operated by Lauda Europe, pomeni, da letalo, posadka in licenca prihajajo iz tega podjetja, medtem ko Ryanair ostaja komercialna znamka, prek katere ste let rezervirali.

Podobno velja tudi obratno – lahko kupite let Lauda, ki ga dejansko izvaja Malta Air. Sistem je zasnovan tako, da potniku ni treba ničesar dodatno urejati. Edina razlika je v oznaki na letalu in morda v registrski številki, ki razkriva državo, v kateri je letalo uradno vpisano.

Lauda Europe in prihodnost Ryanaira

V prihodnjih letih naj bi Ryanair še okrepil svojo mrežo hčerinskih družb. Lauda Europe bo verjetno ostala pomemben del skupine, saj z Airbusi dopolnjuje floto Boeingov in ohranja dostop do trga, ki ga Ryanair sam morda ne bi tako enostavno obdržal.

Hkrati podjetje ohranja povezavo z Dunajem in drugimi letališči v srednji Evropi, kjer se Lauda kot ime še vedno dobro prodaja. Ryanair s tem ne pridobiva le letal, temveč tudi ugled blagovne znamke, ki jo ljudje poznajo in ji zaupajo.

Za potnike to pomeni večjo izbiro in stabilnejše cene, saj podjetje lahko hitro prerazporeja lete glede na povpraševanje.

Kaj lahko pričakujemo v prihodnje?

Lauda Europe bo najverjetneje postopno razširjala svojo floto in odprla še nekaj novih baz. Prednost tega modela je v hitri prilagodljivosti – če se v določenem mestu poveča zanimanje za lete, Ryanair preprosto prerazporedi letala med svojimi družbami.

V praksi to pomeni, da boste v prihodnosti še pogosteje videli letala Lauda Europe, tudi če boste leteli pod znamko Ryanair. Sistem deluje učinkovito, varno in omogoča, da nizkocenovni prevoznik ohranja konkurenčne cene tudi ob vse večjih stroških goriva in infrastrukture.

Več kot le ime na trupu

Lauda Air ali Lauda Europe ni le marketinški trik, temveč premišljena poslovna poteza. Ryanair s tem sistemom dokazuje, da se lahko tudi v letalstvu združita tradicija in sodobnost. Ime Lauda ostaja simbol kakovosti in natančnosti, čeprav je danes del enega najbolj uspešnih nizkocenovnih sistemov na svetu.

Potniki morda vidijo drugo ime, a bistvo ostaja enako – hitra, cenovno dostopna in varna pot iz točke A v točko B.

Morda bi vas zanimalo tudi

Vse za moj dan
Pregled zasebnosti

Spletna stran uporablja piškotke, da vam lahko zagotovimo kar najboljšo uporabniško izkušnjo. Podatki o piškotkih so shranjeni v vašem brskalniku in omogočajo funkcije, kot so prepoznavanje ob ponovnem obisku naše spletne strani ter pomoč naši ekipi pri razumevanju, kateri deli spletne strani so vam najbolj zanimivi in uporabni.