Motoristi imajo to pot med Crikvenico in Zadrom najraje – in razlog ni le razgled

Za ljubitelje vožnje na dveh kolesih obstaja cesta, ki se ji redno vračajo. Poteka vzdolž hrvaške obale, med Crikvenico in Zadrom, in že dolgo slovi kot ena najlepših motorističnih tras v regiji. A ni le estetika tista, ki privablja motoriste iz Slovenije, Avstrije, Nemčije in Hrvaške – celotna izkušnja vožnje po tej magistrali ponuja nekaj, česar ni mogoče nadomestiti niti z najlepšimi ovinki v Alpah.

Ta članek razkriva, zakaj je ta pot postala sinonim za motoristični užitek, kateri odseki so najlepši, kje se splača ustaviti in kaj velja upoštevati, da bo potovanje res varno in prijetno.

Jadranska magistrala
Jadranska magistrala

Jadranska magistrala med Crikvenico in Zadrom

Klasika, ki nikoli ne razočara

Obalna cesta, uradno znana kot D8 ali Jadranska magistrala, poteka tik ob morju in sledi naravnim obrisom hrvaške obale. Od Crikvenice proti jugu se cesta počasi dviga in spušča, vijuga med kraji, kot so Novi Vinodolski, Senj, Karlobag in Starigrad-Paklenica, nato pa se umiri, ko se približamo Zadru. Ves čas pa se pred voznikom razteza modrina morja na eni strani in dramatični obrisi Velebita na drugi.

Ta cesta je skoraj zgrajena za motoriste – odličen asfalt, pregledni ovinki, manj prometa zunaj sezone in dih jemajoča kulisa so razlogi, zakaj jo mnogi vozijo znova in znova.

Zakaj motoristi obožujejo ta odsek

Za motoriste ni večjega užitka kot zavita cesta s pravim občutkom za ritem. Ta del Jadranske magistrale nudi ravno to – ni dolgih, ravnih in dolgočasnih odsekov, temveč nežen ples med levimi in desnimi ovinki, ki vozniku omogočajo stalno koncentracijo in pravi občutek svobode.

Izjemni pogledi z višine

Na nekaterih delih ceste se pogled dvigne nad 100 metrov nadmorske višine, nato pa se cesta ponovno spusti skoraj na raven plaže. Zlasti med Senjem in Karlobagom se razprostirajo razgledi, ki segajo čez morje vse do otoka Paga, Raba in celo Dalmacije.

Motoristi pogosto pravijo, da je to edina cesta, kjer se jim zdi, kot da vozijo po robu sveta.

Prometna umirjenost izven sezone

Čeprav poleti lahko pričakujete več prometa, predvsem zaradi turistov in avtodomov, je večina pomladi in zgodnje jeseni precej mirna. April, maj, september in oktober veljajo za najboljše mesece za vožnjo, saj so ceste prazne, temperature idealne, narava pa živahna.

Jadranska magistrala s Pagom v ozadju
Jadranska magistrala s Pagom v ozadju

Ključni kraji ob poti

Senj – veter, trdnjava in zgodovina

Senj je eno od klasičnih motorističnih postajališč. Mesto z dolgo zgodovino in znano trdnjavo Nehaj nudi ne le lep razgled, temveč tudi zavetje pred burjo, ki zna biti na tem delu obale precej močna. Čeprav zna veter presenetiti, je cestišče v dobrem stanju, veter pa dodatno izostri čute voznika.

Karlobag – črna kava z razgledom

Karlobag je skoraj mitično ime med motoristi. Kavarna na glavnem trgu s pogledom na morje je med najbolj fotografiranimi lokacijami na tej trasi. Tu se motoristi ustavijo, pozdravijo druge voznike, nato pa nadaljujejo pot skozi najbolj razgiban in slikovit del ceste.

Starigrad-Paklenica in stik z naravo

Le nekaj kilometrov naprej leži Starigrad-Paklenica, izhodišče za raziskovanje narodnega parka Paklenica. Če imate več časa, je obisk kanjona Velika Paklenica dobra odločitev. Tu lahko združite vožnjo z lažjim pohodom ali zgolj sprehodom po svežem zraku.

Varna vožnja na razgledni cesti

Pozor na burjo in pesek na cesti

Veter, zlasti v predelih blizu Senja, lahko močno vpliva na stabilnost motorja. Na določenih mestih se zna na cesti nabrati tudi pesek, ki ga prinesejo sunki vetra. Priporočljivo je, da v takšnih razmerah zmanjšate hitrost in se ne zanašate na oprijem v ovinkih.

Ne pretiravajte z zanašanjem na GPS

Veliko motoristov se zanaša na navigacijo, vendar je na tej cesti pogosto bolj pomembno spremljanje znakov in občutek za prostor. GPS vas lahko usmeri v stranske poti, ki niso primerne za motorje ali pa vodijo proč od glavne magistrale.

Pravočasno načrtujte postanke za gorivo

Med Senjem in Zadrom ni toliko črpalk, kot bi si kdo mislil. Najbolje je, da tank napolnite že v Crikvenici ali Novem Vinodolskem, nato pa načrtujete naslednji postanek v Karlobagu ali na vhodu v Zadar.

Idealen dan za motoristično doživetje

Začnite zgodaj, denimo ob 8. uri zjutraj iz Crikvenice. Do Senja boste potrebovali približno 45 minut z zmerno vožnjo. Tam si privoščite zajtrk s pogledom na morje. Do Karlobaga nadaljujte po razgledni cesti, kjer boste zlahka želeli ustavljati vsakih nekaj kilometrov za fotografijo. V Karlobagu si privoščite kavo in počitek.

Pot nato pelje skozi še nekaj manjših krajev, vse do Starigrada. Če imate čas, lahko zavijete v Paklenico, sicer nadaljujete naravnost v Zadar, kamor boste prispeli pozno popoldne – ravno pravi čas za sprehod po mestnem obzidju in večerjo na rivi.

Zakaj je ta pot več kot le vožnja

To ni le prometna povezava med severom in jugom Dalmacije. To je pot, na kateri se stikata modrina morja in surovost gorovja. Je izkušnja, ki jo vsak motorist doživlja po svoje – nekdo jo vozi z adrenalinom, drugi z umirjenim občudovanjem.

Zaradi vsega naštetega je ta odsek Jadranske magistrale postal nekaj posebnega. Motoristi se nanj vračajo vsako sezono, pogosto v različnih zasedbah – z družino, z motoristično skupino ali samostojno. Skoraj vsak, ki se je kdaj vozil med Crikvenico in Zadrom, pa bo znal povedati, da gre za eno redkih cest, kjer motorist postane del pokrajine.

Morda bi vas zanimalo tudi

Vse za moj dan
Pregled zasebnosti

Spletna stran uporablja piškotke, da vam lahko zagotovimo kar najboljšo uporabniško izkušnjo. Podatki o piškotkih so shranjeni v vašem brskalniku in omogočajo funkcije, kot so prepoznavanje ob ponovnem obisku naše spletne strani ter pomoč naši ekipi pri razumevanju, kateri deli spletne strani so vam najbolj zanimivi in uporabni.