Konec novembra se že tradicionalno začne obdobje, ko spletne trgovine in modni velikani tekmujejo v znižanjih. Črni petek (Black Friday) je iz dneva postal dogodek, ki traja teden ali celo več. Za mnoge je to priložnost, da kupijo božična darila, modne kose ali kozmetiko po cenah, ki jih drugje ni mogoče najti. Tudi letos bo nakupovalna vročica vrhunec dosegla med 24. in 29. novembrom, ko se bo večina znamk vključila v popuste, ki bodo segali tudi do 80 odstotkov.
Val popustov, ki vsako leto preraste v nakupovalni praznik
Čeprav je črni petek začel kot ameriški praznik nakupov, je postal globalni pojav. V Evropi ga sprejemajo skoraj vse večje znamke, saj spletni nakupi presegajo fizične trgovine. V letu 2025 bo poudarek predvsem na trajnostnih izdelkih, modni klasiki in lepotnih znamkah, ki obljubljajo razkošje po ugodnejši ceni.

Najbolj pričakovani popusti po blagovnih znamkah
Zara – popusti do 50 odstotkov od 28. novembra
Zara vsako leto ohranja eleganten pristop k Black Friday popustom. Znižanja se bodo začela 28. novembra, tako v trgovinah kot v aplikaciji. Največji prihranki bodo pri zimskih plaščih, obutvi in torbicah, kjer cene pogosto padejo na polovico. Tisti, ki želijo najboljše kose, naj spremljajo aplikacijo, saj Zara pogosto omogoči zgodnji dostop zvečer pred uradnim začetkom akcije.
ASOS – popusti že od 25. novembra
ASOS ostaja sinonim za velike spletne popuste. Letos bodo začeli 25. novembra, s popusti do 50 odstotkov na tisoče izdelkov. Oblačila, športni copati, kozmetika in dodatki – vse bo na voljo po rekordnih cenah. Posebnost ASOS-a je, da vsak dan doda novo ponudbo, zato velja spremljati stran vse do konca tedna.
H&M – od 29. novembra
H&M se drži bolj zmernih popustov, a jih nadoknadi z obsežno ponudbo. Popusti do 30 odstotkov bodo zajemali vse od puloverjev do zimske kolekcije in otroških oblačil. Člani programa H&M Member bodo imeli možnost zgodnejšega dostopa, kar postaja stalna praksa.
Kozmetika in lepota – največje znižanje leta
Sephora – do 60 odstotkov popusta od 29. novembra
Sephora letos stavi na digitalno izkušnjo. Njihov Black Friday bo razdeljen na več dni, z največjimi popusti prav na petek. Izdelki znamk Fenty Beauty, Rare Beauty, Dior in The Ordinary bodo med najbolj iskanimi. Največ popustov se pričakuje pri darilnih setih in dišavah, ki se hitro razprodajo.
Ulta Beauty – začne že 24. novembra, do 50 odstotkov popusta
Ulta Beauty bo med prvimi začela s popusti in ponujala ugodnosti ves teden. Posebej zanimivi bodo njihovi t. i. “Doorbuster Deals”, kjer bodo izbrani izdelki znižani do polovice. Njihova spletna trgovina bo ponujala tudi brezplačno dostavo ob določenem znesku nakupa, kar dodatno poveča prihranek.
Charlotte Tilbury in Dior Beauty – do 30 odstotkov popusta
Za ljubitelje prestižne kozmetike bosta ti dve znamki prava izbira. Charlotte Tilbury in Dior Beauty začneta 29. novembra, z znižanji do 30 odstotkov. Dior bo poleg tega predstavil omejeno serijo prazničnih kompletov, kar je priložnost, ki jo vsako leto izkoristijo zbiratelji dišav.
Modne znamke, ki jih ne gre spregledati
Mango, Stradivarius in SKIMS – vse se začne 29. novembra
Mango bo letos ponudil do 50 odstotkov popusta na celotno kolekcijo, vključno z volnenimi plašči in zimskimi dodatki. Stradivarius sledi podobnemu vzorcu, saj bodo njihovi najbolj priljubljeni modni kosi znižani na polovico.
SKIMS, znamka Kim Kardashian, bo prav tako začela 29. novembra. Njihovi izdelki za oblikovanje postave in mehke domače kolekcije se razprodajo v nekaj urah, zato je priporočljivo pripraviti seznam že vnaprej.
Nike, Adidas in Gymshark – športne znamke s popusti že od 18. novembra
Nike in Adidas bosta začela 25. novembra. Pri Adidasu bodo popusti segali do 60 odstotkov, pri Nikeu pa do 50. Športni copati, trenirke in jakne bodo med najbolj iskanimi izdelki.
Gymshark, ki je priljubljen med ljubitelji fitnesa, začne svojo akcijo že 18. novembra. Njihova znižanja pogosto povzročijo navalu obiskovalcev na spletno stran, zato je priporočljivo ustvariti račun že prej in pripraviti nakupni seznam.
Posebne priložnosti za zgodnje kupce
Victoria’s Secret in UGG – začetek 24. in 25. novembra
Victoria’s Secret bo s svojimi popusti začela 24. novembra, s ponudbo do 50 odstotkov na spodnje perilo, pižame in parfume. Znamka vsako leto ponuja tudi brezplačno torbico ob večjem nakupu, kar privabi številne redne kupce.
UGG bo odprl popuste 25. novembra. Njihova obutev iz ovčje kože ostaja klasika, zato je to edini čas v letu, ko se jo dobi po občutno nižjih cenah. Zaradi velikega zanimanja se zaloge pogosto izpraznijo že prvi dan.
Kako izkoristiti popuste brez stresa?
Priprava na spletne akcije
Uspešno nakupovanje na črni petek zahteva nekaj načrtovanja. Prvi korak je pregled cen pred začetkom akcij. Mnoge trgovine cene zvišajo tik pred popusti, zato je koristno spremljati izdelek nekaj tednov prej. Na spletu obstajajo orodja, ki beležijo zgodovino cen in pomagajo prepoznati resnične popuste.
Ustvarite račune pri znamkah, ki vas zanimajo. Veliko trgovin omogoča zgodnji dostop registriranim uporabnikom ali tistim, ki so naročeni na e-novice. To je pogosto razlika med nakupom želenega izdelka in prazno košarico.
Spletno plačevanje in varnost
Med največjo nakupovalno norijo je tudi več tveganj. Vedno preverite, ali ima spletna stran varno povezavo in ali so plačila zaščitena. Priporočljivo je uporabljati kreditno kartico ali varne načine plačila, kot je PayPal, ki omogočajo vračilo denarja ob morebitni težavi.
Psihologija nakupovanja – zakaj nas črni petek privlači?
Občutek priložnosti in nagrade
Črni petek deluje na preprost psihološki mehanizem. Popusti ustvarijo občutek redkosti in nujnosti, zato ljudje hitreje kupujejo. Študije kažejo, da občutek, da nekaj pridobimo, sproži prijetne odzive v možganih.
Zato ni presenetljivo, da se vsako leto prodajo milijoni izdelkov, tudi tistih, ki jih ljudje sprva niso načrtovali. Nakupovalna izkušnja postane del prazničnega vzdušja, kjer popust ni le prihranek, temveč občutek uspeha.
Trajnostno nakupovanje in zavedanje
V zadnjih letih pa se vse več ljudi odloča za premišljene nakupe. Kupujejo kakovostne izdelke, ki trajajo, namesto impulzivnih nakupov. Trgovci so to prepoznali in ponujajo popuste tudi na trajnostne kolekcije.
Mnoge modne hiše so uvedle možnost vračila stare obleke v zameno za dodatni popust. Tako spodbujajo krožno gospodarstvo in zmanjšujejo odpadke.
Kako bo Black Friday 2025 oblikoval decembrske nakupe
Trgovci vse pogosteje raztegnejo popuste čez cel teden, da razbremenijo spletne strani in dostavne službe. Po pričakovanjih bo letos največ naročil prav v ponedeljek po črnem petk, ko sledi Cyber Monday (spletni ponedeljek po slovensko), posvečen tehnologiji in elektroniki.
Spletni analitiki napovedujejo, da bo promet na spletnih straneh modnih znamk narasel za več kot 200 odstotkov glede na običajen november. To pomeni, da bodo kupci morali ukrepati hitro, če želijo zagotoviti želene izdelke.
Zakaj se črni petek še dolgo ne bo končal?
Black Friday ni več le en dan, ampak obdobje, ki simbolizira začetek praznične sezone. Njegov uspeh temelji na preprosti enačbi: ljudje želijo kakovost po dostopni ceni. Tudi v letu 2025 bodo popusti privabili množice, a tisti, ki se bodo pripravili, bodo izstopali.
Z malo načrtovanja se da prihraniti veliko in obenem kupiti izdelke, ki bodo zdržali dlje kot le eno sezono. Black Friday postaja priložnost, da nakup ni impulziven, temveč premišljen. V tem se skriva njegova prava vrednost.
* Black Friday, Črni petek
