Proizvajalci avtomobilov trdijo, da motorja z notranjim zgorevanjem ni več treba ogrevati na delovno temperaturo. To trditev utemeljujejo z visokimi proizvodnimi standardi in izbiro materialov. Vendar, če želite dolgo uživati v svojem vozilu, jih ne smete poslušati, pravi nemška revija Autobild.

Segrevanje motorja pred začetkom vožnje
Vsak motor je treba ogreti, da bi se obraba zmanjšala. Hladno motorno olje je običajno veliko gostejše in bolj viskozno kot olje pri delovni temperaturi. Pri hladnem zagonu je potreben daljši čas za črpanje olja do ležajev in mest za mazanje motorja ter turbopolnilnika.
Če takoj po zagonu pospešite, tvegate nezadostno mazanje pomembnih delov, kar lahko vodi v večjo obrabo in v najslabšem primeru celo do poškodb motorja. To velja tako za zimske kot tudi poletne temperature, poroča HAK Revija.
Kaj storiti?
Najprej zaženite motor, nato pa pripnite varnostni pas. Kdor se drži tega preprostega pravila, naredi veliko dobrega za motor. Vendar, tudi če olje doseže vsa pomembna mazalna mesta v motorju ali turbopolnilniku, motorja ne smemo takoj gnati v visoke vrtljaje.
Motor z notranjim zgorevanjem je sestavljen iz več kot 1000 delov, izdelanih iz različnih materialov. To pomeni, da se komponente segrevajo z različno hitrostjo. Na primer, bati se zelo hitro segrejejo zaradi zgorevanja v cilindru in se zato hitreje razširijo.
Stene cilindrov, ki so del bloka motorja, potrebujejo več časa za segrevanje. Razmik med bati in stenami cilindrov se zmanjša, kar pomeni dodatno obrabo.
Glava cilindra je prav tako pogosto izdelana iz drugačnega materiala kot blok motorja. Če se komponente ne razširjajo enakomerno, lahko pride do puščanja v bližini tesnila glave cilindra. Pojavijo se lahko tudi razpoke zaradi napetosti v glavi motorja.
Delovna temperatura motorja
Dokler motor ne doseže delovne temperature, naj število obratov na minuto ostane v spodnji tretjini območja vrtljajev. Priporočljivo je, da ne pospešujete na polni plin. Ogrevanje motorja med stanjem na mestu pa ni priporočljivo, saj se komponente ne morejo segreti tako hitro in učinkovito, kot bi se morale.
Torej, odpeljite se, vendar ne silite motorja, dokler se ne ogreje.