Irski nizkocenovni letalski prevoznik Ryanair je znova znižal napovedi števila potnikov za novo poslovno leto, pri čemer opozarja na zamude pri dostavi naročenih letal proizvajalca Boeing. Po najnovejših ocenah naj bi Ryanair v poslovnem letu 2025/2026 prepeljal 206 milijonov potnikov, kar je le tri odstotke več kot v letu 2024/2025.
Pred tem so v novembrskih napovedih pričakovali 210 milijonov potnikov, že takrat pa so zaradi zamud znižali oceno za pet milijonov.

Boeingove zamude in vpliv na rast
Michael O’Leary, izvršni direktor Ryanaira, je ob tem pojasnil: “Čeprav se proizvodnja modela B737 počasi vrača na običajno raven po stavkah v Boeingu konec leta 2024, pričakujemo, da Boeing do poletja 2025 ne bo dostavil dovolj letal, da bi omogočil načrtovano rast prometa za celotno leto 2025/2026.”
Ryanair je bil zaradi teh zamud prisiljen prilagoditi svoje cilje in je število načrtovanih potnikov znižal na 206 milijonov. Poleg tega je O’Leary dodal, da bo družba osredotočila svoje omejene kapacitete na regije in letališča, ki spodbujajo rast z nižanjem ali ukinitvijo letalskih pristojbin. Med omenjenimi so Poljska, Švedska in Italija.
Težave Boeinga se nadaljujejo
Ameriški letalski gigant Boeing se že dlje časa sooča s težavami pri proizvodnji in dobavi letal. Konec leta 2024 so proizvodnjo prizadele stavke, program letal tipa 737 MAX pa še vedno bremenijo posledice tehničnih težav in dveh tragičnih nesreč v letu 2019, v katerih je življenje izgubilo 346 ljudi.
Ryanair in finančne napovedi
Kljub operativnim težavam pri dobavi letal Ryanair optimistično ocenjuje, da bo njegov čisti dobiček v tekočem poslovnem letu znašal med 1,55 in 1,61 milijarde evrov, kar pa je manj kot v prejšnjem letu, ko je dosegel 1,92 milijarde evrov.
Podatki za zadnje četrtletje leta 2024 kažejo, da je Ryanair ustvaril čisti dobiček v višini 149 milijonov evrov, kar je znatno več kot 15 milijonov evrov v enakem obdobju leta 2023. Ta rast je predvsem posledica rahlega zvišanja cen letalskih kart (za en odstotek) in povečanega števila rezervacij za božično-novoletno obdobje.
Operativni stroški v porastu
Kljub pozitivnim finančnim kazalnikom pa operativni stroški podjetja naraščajo. V zadnjem četrtletju so se povečali za devet odstotkov, kar znaša skupno 2,93 milijarde evrov. Povišanje stroškov pripisujejo predvsem dražjemu delu in zamudam pri dostavi letal.
Ryanair se kljub operativnim in proizvodnim izzivom še vedno osredotoča na rast in optimizacijo poslovanja. Njegova prilagodljivost pri razporejanju kapacitet ter osredotočanje na trge, ki spodbujajo promet, mu omogočata, da ostane eden izmed vodilnih igralcev v evropski letalski industriji.