E-šport in računalniške igre so v zadnjih desetletjih doživeli izjemen razcvet, ki jih je preoblikoval iz nišne zabave v globalni fenomen. Trenutno področje zabavne ešportne industrije zajema milijarde dolarjev in privablja občinstvo z vsega sveta.
S prenosi v živo večja popularnost
Popularnost e-športa je eksplodirala s povečanjem dostopnosti interneta in napredkom v tehnologiji prenosa v živo. Platforme, kot sta Twitch in YouTube, omogočajo igralcem, da v realnem času prenašajo svoje igre, gledalci pa lahko sledijo dogajanju ne glede na svojo lokacijo. E-športni dogodki, kot so svetovna prvenstva v igrah League of Legends, Dota 2 in Overwatch, privabljajo na stotine tisoč gledalcev v živo in milijone prek spletnih prenosov, s čimer se kosajo z gledanostjo velikih športnih dogodkov.
E-šport v Sloveniji
V Sloveniji ešportne dogodke izvajajo v projektu ePlay.si. Kot pravijo, se osredotočajo na organizacijo in spodbujanje druženja ljubiteljev e-športa preko organiziranih turnirjev različnih e-športnih iger.
“V prvi fazi projekta je naš osnovni cilj organizacija manjših, a rednih turnirjev v igri EA FC 24 na lokalni ravni. Ciljamo na pridobivanje dragocenih izkušenj za izvedbo večjih projektov in širjenje turnirjev na različne lokacije po celotni Sloveniji,” dodajajo.
Ešportni dogodki zanimivi tudi sponzorjem
Sponzorstva in medijske pravice prinašajo ogromne dobičke tako organizatorjem turnirjev kot tudi profesionalnim igralcem. Nekateri najboljši igralci zaslužijo milijone z nagradami iz turnirjev, oglaševalskimi pogodbami in sponzorstvi. Poleg tega se mnoge tradicionalne športne organizacije in znane osebnosti zdaj vključujejo v e-šport, kar dodatno potrjuje njegov vzpon in legitimnost.
Šolstvo in akademski svet prav tako priznavata pomen e-športa. Številne univerze po svetu zdaj ponujajo štipendije za e-športnike in gradijo profesionalne igralnice za svoje študente. S tem ne legitimizirajo e-športa kot konkurenčne discipline, ampak tudi priznavajo spretnosti in strategije, potrebne za uspeh na tem področju.
Prihodnost ešporta
E-šport in računalniške igre so presegli enostavno zabavo – postali so kulturni in družbeni fenomen, ki združuje ljudi različnih starosti, narodnosti in družbenih skupin. Prihodnost ostaja svetla, saj tehnološki napredek in rastoča globalna baza navdušencev nadaljujejo s spodbujanjem njihove popularnosti po vsem svetu.