V svetu digitalnega marketinga se obeta pomembna sprememba. Google je potrdil, da bo z 1. julijem 2024 v celoti prešel na Google Analytics 4 (GA4), s čimer bodo zastarele znamke Universal Analytics (UA) postale del zgodovine. Napoved je podjetje že izdalo pred časom, a zdaj so podrobnosti prehoda postale še jasnejše.

Po 1. juliju UA analitika ne bo več delovala

Z omenjenim datumom Google načrtuje ukiniti vse storitve in API-je povezane z Universal Analytics, kar pomeni, da dostop do UA preko vmesnika in API-jev za Google Analytics ne bo več mogoč. Za tiste, ki še niso opravili prehoda na GA4, Google priporoča, da čim prej sledijo njihovemu vodniku za selitev in začnejo s postopkom.

Kako ohraniti vaše podatke?

Google svetuje uporabnikom, da podatke iz Universal Analytics čim prej izvozijo ali prenesejo. V nasprotnem primeru bodo podatki trajno izbrisani in obnovitev ne bo mogoča. Še posebej uporabniki storitve Universal Analytics 360, ki nameravajo za izvoz zgodovinskih podatkov uporabiti integracijo orodja BigQuery, bi morali postopek začeti nemudoma.

Kaj pa integracije in podatki?

Z ukinitvijo UA bodo tudi podatki in nastavitve, dostopni ali uporabni prek integracij oglaševalcev, izdajateljev ali drugih produktnih integracij, postali nedostopni. To bo imelo neposreden vpliv na merjenje novih konverzij, uspešnost oglaševalskih akcij in medijsko aktivacijo. Na primer, cilji in transakcije e-trgovine UA ne bodo več spremljali novih konverzij. Prav tako bodo seznami ciljnih skupin UA onemogočeni, kar lahko vpliva na uspešnost oglaševalskih kampanj.

Izvažanje in upravljanje podatkov

Zahteve API, povezane z UA, po 1. juliju 2024 ne bodo uspešne, kar vključuje tudi zahteve za izbris podatkov UA. Uporabniki orodij, kot je Looker Studio, ki se zanašajo na API UA, ne bodo mogli prikazovati podatkov za UA. Izvoz in dodajanje zgodovinskih podatkov prek BigQuery iz UA 360 bo mogoč le do vključno 30. junija 2024, medtem ko bodo že izvoženi podatki ostali dostopni v BigQuery.

O ozadju prehoda iz UA na GA4

Obsežno posodobitev Google izvaja v luči ponujanja bolj integriranih in naprednih analitičnih orodij, ki odgovarjajo na sodobne izzive digitalnega marketinga. Z novo platformo GA4 želi Google izboljšati zbiranje, obdelavo in analizo podatkov, omogočiti boljše sledenje uporabnikovim potem in izboljšati razumevanje njihovega vedenja. Za uporabnike UA prehod na GA4 predstavlja nujen korak k posodobitvi njihovih analitičnih praks. Google vzpodbuja vse, ki še niso začeli s prehodom, da to storijo takoj, da zagotovijo nemoteno zbiranje in analizo podatkov v prihodnosti.