Trajekt Vladimir Nazor je bil zgrajen leta 1986 v ladjedelnici Kraljevica, gradili so ga za potrebe tovarne DINA Petrokemija in naj bi prevažal železniške vagone.

Trajekt pluje na zadarskem področju
Kmalu zatem projekt propade in ladjedelnica doseže dogovor z Jadrolinijo. Odstranijo se tiri in trajekt se prilagodi za prevoz potnikov in vozil. Trajekt je znan po tem, da je skupaj s trajektom Bartol Kašić edini trajekt na splitskem območju, ki je bil poškodovan v napadu Jugoslovanske mornarice na Split novembra 1991. Trajekt je bil prestreljen, pri čemer sta umrla dva člana posadke: Dinko Maras in Jure Kalpić. Še nekaj članov posadke je bilo ranjenih.
Karakteristike
- Dolžina: 87,5 m
- Širina: 14 m
- Največja hitrost: 12,5 vozlov
- Ugrez: 3 m
Dolžina in širina
Trajekt Vladimir Nazor v dolžino meri 87,5 metrov in širino 14 metrov, kar mu omogoča prevoz znatnega števila vozil in potnikov, kar je ključno za povezovanje otokov s celino. Največja hitrost 12,5 vozlov zagotavlja učinkovito in hitro plovbo med pristanišči, medtem ko ugrez 3 metre omogoča dostop do različnih pristanišč vzdolž hrvaške obale.
Pluje na zadarskem področju
Trajekt pluje na zadarskem plovnem področju, največkrat na linijah Zadar (Gaženica) – Ist-Olib- Silba- Premuda ter Zadar (Gaženica) – Mali Lošinj.