Leta 2005 je nastala preprosta ročno narisana skica, ki je postavila temelje za tisto, kar danes poznamo kot 𝕏 (prej Twitter). Zasnova je bila preprosta – koncept statusnih posodobitev, kjer bi uporabniki delili svoje trenutne misli v realnem času. Ideja, ki se je takrat zdela nenavadna, se je razvila v eno najvplivnejših družbenih omrežij na svetu.

Twitter iz leta 2006
Twitter je bil uradno lansiran leta 2006 in je hitro pridobil na priljubljenosti. Do leta 2011 je platforma že imela 100 milijonov uporabnikov, kar je bil za tisti čas izjemen dosežek. Preprost osnutek je ustvaril globalno komunikacijsko omrežje, kjer danes uporabniki pošljejo kar 500 milijonov objav na dan. Iz orodja za deljenje statusov se je Twitter razvil v ključno platformo za oblikovanje novic, kulture in javne razprave. Leta 2024 je 𝕏 dosegel več kot 547,9 milijona mesečno aktivnih uporabnikov. Njegova zgodba je navdihujoč primer, kako lahko preprosta ideja preraste v tehnologijo, ki spreminja svet.
Kako se je vse začelo?
Za idejo o Twitterju stoji ekipa podjetja Odeo, katerega prvotna naloga je bila ustvariti platformo za podcasting. Ko je Apple leta 2005 lansiral svojo funkcionalnost za podcasting v okviru iTunes, je ekipa Odea spoznala, da potrebuje nov pristop. Tako se je rodila ideja o preprostem orodju za kratka sporočila, ki bi ljudem omogočalo deljenje svojih trenutnih aktivnosti.
Med glavnimi soustanovitelji so bili Jack Dorsey, Biz Stone, Evan Williams in Noah Glass. Jack Dorsey je razvil prvotni koncept, kjer bi ljudje lahko delili svoje misli v največ 140 znakih prek SMS sporočil, kar je odražalo omejitve takratnih mobilnih naprav.
Twitter je bil prvič interno predstavljen zaposlenim pri Odeu marca 2006, prvi javni “tweet” pa je objavil Jack Dorsey 21. marca 2006. Njegovo sporočilo je preprosto zapisalo: “just setting up my twttr”.
Zakaj ime Twitter?
Sprva se je projekt imenoval “Twttr”, kar je odražalo priljubljeni trend odstranjevanja samoglasnikov iz imen podjetij. Ime je izhajalo iz ideje “žvrgolenje” ptic – kratkih in hitrih sporočil, kar je popolnoma ustrezalo konceptu platforme. Kasneje je ime postalo “Twitter”, kar je v angleščini opisano kot “kratka eksplozija nepomembnih informacij” ali “cvrkutanje ptic”, kar popolnoma povzema bistvo platforme.
Prvi uporabniki in zgodnja priljubljenost
Twitter je svojo priljubljenost začel pridobivati na konferenci South by Southwest (SXSW) leta 2007. Ekipa je pripravila pametno marketinško kampanjo, kjer so na konferenci prikazovali “tweet-e” v živo na velikih zaslonih. Udeleženci so hitro opazili, kako enostavno in zabavno je uporabljati platformo za komuniciranje in deljenje izkušenj v realnem času. V tistem tednu je število tweetov naraslo iz 20.000 na kar 60.000 na dan.
Med prvimi uporabniki so bili predvsem tehnološki navdušenci, novinarji in vplivneži, ki so v platformi prepoznali priložnost za hitro deljenje informacij. Twitter je kmalu postal priljubljeno orodje za spremljanje dogodkov v živo, deljenje novic in interakcijo z znanimi osebnostmi.
Raketni vzpon priljubljenosti
Leta 2008 je Twitter doživel prvi velik razcvet, ko so ga začele uporabljati znane osebnosti, vključno z Oprah Winfrey, Ashton Kutcherjem in Ellen DeGeneres. Njihova prisotnost na platformi je pritegnila množice novih uporabnikov.
Priljubljenost platforme je še dodatno narasla leta 2009, ko je astronavt Mike Massimino prvič “tweetal” iz vesolja. To je pokazalo, kako globalen in vsestranski je postal Twitter.
Dogodki, kot je bila predsedniška kampanja Baracka Obame leta 2008, so prav tako igrali ključno vlogo pri rasti Twitterja. Obama je bil eden prvih politikov, ki je učinkovito uporabil platformo za povezovanje z volivci, kar je postalo nova norma za politične kampanje.
Kako je Twitter spreminjal svet
Twitter je hitro postal več kot le platforma za deljenje statusov. Z vzponom hashtagov, ki jih je leta 2007 uvedel uporabnik Chris Messina, je platforma postala središče za organizacijo gibanj in razprav. Hashtagi, kot je #BlackLivesMatter, so dokazali moč Twitterja pri mobilizaciji množic in širjenju sporočil.
V kriznih situacijah, kot so naravne nesreče ali teroristični napadi, je Twitter postal ključni vir informacij v realnem času. Med arabsko pomladjo leta 2011 je bil Twitter eno glavnih orodij, ki so ga aktivisti uporabljali za organizacijo protestov in deljenje informacij s svetom.
Od statusnih posodobitev do vplivne platforme
Danes 𝕏 (nekdanji Twitter) ni več omejen na kratke objave. Z več kot 547,9 milijona mesečno aktivnih uporabnikov je platforma postala osrednji prostor za novice, kulturo in razprave. S funkcijami, kot so daljša besedila, videoposnetki in oddajanje v živo, se je prilagodil potrebam uporabnikov, a obdržal svojo osnovno vrednost: hiter in enostaven način komuniciranja.