Milka, priljubljena znamka čokolad, ki jo proizvaja podjetje Mondelez, je napovedala, da bodo njihove čokoladne tablice manjše. Kaj stoji za to odločitvijo in kako bo to vplivalo na kupce?

Lešnikova čokolada, Foto: freepik.com

Milka čokolada se zmanjšuje

Podjetje Mondelez, ki stoji za priljubljeno blagovno znamko Milka, je napovedalo zmanjšanje teže svojih čokoladnih tablic. Teža več priljubljenih vrst, vključno z alpskim mlekom, lešnikom, noisette in belo čokolado, bo zmanjšana s 100 gramov na 90 gramov. Tudi večje tablice se manjšajo – iz 270 gramov na 250 gramov. O tem poroča nemška revija “Lebensmittel Zeitung”. Zmanjšanje velikosti čokolad je posledica strmega dviga cen kakava, ključne sestavine v proizvodnji čokolade. Že v začetku leta 2025 so te višje cene surovin povzročile povišanje maloprodajnih cen. V številnih trgovinah na primer zdaj tablica Milka Alpsko mleko stane 1,99 evra, kar je približno 50 centov več kot prej.

Zakaj Mondelez zmanjšuje velikost čokolad?

Podjetje Mondelez pojasnjuje, da je do te odločitve prišlo zaradi znatno povečanih stroškov v celotni dobavni verigi. Da bi ostali konkurenčni, ne da bi pri tem ogrozili okus in kakovost svojih izdelkov, so se odločili za zmanjšanje teže nekaterih čokoladnih tablic. Mondelez je poudaril, da bodo nove teže jasno navedene na embalaži, kar naj bi zagotovilo preglednost za kupce.

Milka je vodilna čokolada na nemškem trgu

Odločitev, da zmanjšajo velikost čokolad, je nekoliko presenetljiva, saj je Milka vodilna blagovna znamka na nemškem trgu čokoladnih tablic. Na leto ustvari približno 2 milijardi evrov prihodkov, s čimer prekaša svoje tekmece, kot so Ritter Sport, Lindt in Ferrero. Vendar pa je Milka v preteklosti že imela težave z nekaterimi trgovci, zaradi česar so njihovi izdelki začasno izginili s polic supermarketov.

Padec prodaje in izzivi za industrijo

Po podatkih tržnih raziskav so trgovci do novembra 2024 z Milkinimi čokoladnimi tablicami ustvarili približno 471 milijonov evrov prihodkov, kar predstavlja 2-odstotni padec v primerjavi s prejšnjim letom. Količinska prodaja pa je padla za kar 12 odstotkov. Celo industrijski velikani, kot je Mondelez, se trenutno soočajo z velikimi izzivi zaradi naraščajočih stroškov surovin, predvsem kakava. Poleg dvigovanja cen se proizvajalci odločajo za druge ukrepe, s katerimi bi obvladali te stroške. Na primer, Ritter Sport načrtuje zmanjšanje deleža izdelkov, ki so na voljo po promocijskih cenah.

Kaj to pomeni za potrošnike?

Na prvi pogled zmanjšanje velikosti čokoladnih tablic morda ne bo takoj opazno, vendar kupci za isto ceno prejmejo manj izdelka. Trend, ki mu pravimo “skrčflacija” (shrinkflation) – pojav, ko proizvajalci zmanjšajo velikost izdelka, ne da bi znižali njegovo ceno. Praksa postaja vse pogostejša v prehrambni industriji, saj se podjetja trudijo obvladati naraščajoče stroške, ne da bi s pretiranim dvigovanjem cen odvrnila potrošnike.

Manj čokolade za isto ceno

Zmanjšanje velikosti čokolad Milka je posledica gospodarskih razmer, ki vplivajo na celotno prehrambno industrijo. Čeprav podjetje Mondelez obljublja, da kakovost in okus ostajata nespremenjena, se mnogi kupci sprašujejo, ali bodo ostali zvesti blagovni znamki, ki jim zdaj ponuja manj izdelka za isto ceno. Za ljubitelje čokolade je to vsekakor neprijetna novica, vendar praksa zmanjševanja količin brez znižanja cen kaže na širši problem, s katerim se sooča industrija. Ali bodo kupci še naprej posegali po čokoladah Milka ali pa se bodo odločili za alternative? Čas bo pokazal.

Oznake: