Ryanair, irska nizkocenovna letalska družba, občuti posledice inflacije, kar je privedlo do padca dobička za 46 % to poletje. Cene vozovnic so v prvem četrtletju padle za 15 %, analitiki pa poudarjajo, da je »potrošnik pod velikim pritiskom« zaradi višjih obrestnih mer in inflacije.

Cene letalskih kart bi se lahko povišale tudi za 30 odstotkov

Neil Sorahan, glavni finančni direktor Ryanaira, za slabo prodajo krivi »varčne« potrošnike in pravi: »Ljudje želijo potovati, vendar so previdnejši pri tem, kako trošijo svoj denar,« poroča Fortune.

Tipična vozovnica Ryanaira zdaj stane okoli 44 evrov, vendar glavni izvršni direktor Michael O’Leary napoveduje, da bi se cene lahko v naslednjih nekaj letih zvišale za 30 %. Tako bi vozovnice stale med 55 in 60 evri. Analitiki poudarjajo, da nizkocenovne letalske družbe, tako kot druga podjetja, zvišujejo cene, ko jim pogoji to omogočajo. Peter Follows, izvršni direktor Carpedia International, opozarja, da to predstavlja tveganje: »Če bodo cene previsoke, bodo potrošniki iskali alternative ali preprosto manj potovali.«

Soočajo se tudi z drugimi težavami

Poleg ekonomskih izzivov se Ryanair sooča tudi s težavami z spletnimi potovalnimi agencijami (OTA), kot sta Kiwi in Lastminute, ki so umaknile njihove lete zaradi obtožb o »piratstvu« in »goljufanju« strank z zaračunavanjem višjih provizij. O’Leary priznava, da je izguba rezervacij prek OTA-jev imela večji vpliv, kot je pričakoval, vendar verjame, da »OTA-ji potrebujejo Ryanair bolj kot Ryanair potrebuje njih.«

»V Ryanairu se vedno nekaj dogaja«

Ryanair ima težave tudi znotraj podjetja. Glavni izvršni direktor Michael O’Leary je nedavno priznal, da lahko njegova nagnjenost k jezi negativno vpliva na poslovanje družbe. Med letno skupščino je O’Leary dejal: »V Ryanairu se vedno nekaj dogaja,« pri čemer je izpostavil konflikte z različnimi sindikati in politiki.

Čeprav priznava, da se včasih spušča v ostre razprave, meni, da so njegovi izbruhi jeze pravzaprav koristni. “Smešna stvar, ki smo se je naučili skozi leta, je, da slab publicitet pravzaprav proda več vozovnic kot dober,” je O’Leary povedal v intervjuju za The Wall Street Journal.