Sosedova krava je knjiga, ki ponuja globok vpogled v slovensko dušo. Avtor, nemški psiholog dr. Peter Kamien, je zbral vtise med volilno kampanjo za predsednico republike dr. Natašo Pirc Musar in jih prepletel s svojimi profesionalnimi izkušnjami, ljubeznijo do Slovenije in novimi spoznanji o Slovencih.
“Insajder z bogatimi izkušnjami”
Dr. Nataša Pirc Musar, predsednica Republike Slovenije, je prispevala predgovor h knjigi in o njej pravi: “Analitični Peter ni zunanji opazovalec, ampak insajder z bogatimi izkušnjami. Njegova opažanja so vredna branja in razmišljanja.”
Kamien v knjigi odpira vrsto vprašanj, na katera sam ne želi podati odgovorov, temveč želi spodbuditi Slovence k razmišljanju o njih. Med vprašanji, ki jih avtor izpostavlja, so ali je ostanek desetletij socializma razlog, da Slovenija težko prepozna uspehe zunaj športa?
Je anonimnost interneta tista, ki omogoča nesramnost, žaljivke in nestrpnost, ali pa ta anonimnost razkrije latentno skrite občutke? Ali je pod tanko površino prijaznosti res skrita ksenofobija? Je stoletni razkol v Sloveniji tako močan, da se Slovenci ne znajo več pomiriti, ali nekateri zavestno zlorabljajo to delitev za dnevno politične namene? Ali slovenski starši prehitro prenašajo svoje predsodke na otroke? Ali politiko bolj vodita ego in občutek manjvrednosti kot razum?
Slovenija s pogledom od zunaj
Kamien verjame, da bi Slovenija morala pogosteje gledati na ta vprašanja kot v ogledalo. Besede predsednice Pirc Musarjeve morda ponujajo odgovor s pravim tonom in mislijo: “Poglejmo to in upoštevajmo Petrove misli kot spodbudo za izboljšanje naše družbe in države. Všeč nam je z vsemi njenimi napakami, vendar to ni razlog, da je ne bi nenehno poskušali izboljšati.”
Kdo je dr. Peter Kamien?
Dr. Peter Kamien, avtor knjige, je doktor psihologije in nemški komunikacijski strokovnjak, ki že več kot 12 let živi v Sloveniji. Po zaključku študija je sodeloval v volilni kampanji za drugi mandat nemškega kanclerja Willyja Brandta. Po uspešni kampanji je začel kariero v mednarodnih oglaševalskih agencijah kot kreativni direktor in kasneje kot generalni direktor za Vzhodno Evropo. To delo ga je pripeljalo v Slovenijo, kjer je spoznal svojo ženo, slovensko strokovnjakinjo za komuniciranje Darinko Pavlič Kamien. Po več letih vožnje med Dunajem in Ljubljano se je odločil ustaliti v Sloveniji.